ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Τρίτη 29 Μαρτίου 2016

ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ




ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΛΕΓΟΜΕΝΗΣ ''ΜΕΓΑΛΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ'' ΚΑΙ Η ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΑΥΤΗΣ


Δεν υφίσταται ούτε η ελαχίστη ελπίς ότι μία τοιαύτη Σύνοδος υπό των συγχρόνων αιρετικών Οικουμενιστών προκαθημένων, ότι θα επιλύσουν κατά Θεόν τα τελευταία θέματα υπ' αυτών. Οι κατηγορούμενοι επί αιρέσει και εσχάτη προδοσία και μάλιστα ο πρόεδρος μίας τοιαύτης ληστρικής Συνόδου κ. Βαρθολομαίος έχει πλειστάκις έργω και λόγω αρνηθεί την Ορθόδοξον Πίστιν. Αυτή η ψευδοσύνοδος είναι συνέχεια του ληστρικού Συνεδρίου του 1923. Τότε αυτή ήτο ελλειπής, διότι δεν συμμετείχαν όλες οι Ορθόδοξες Εκκλησίες, σήμερον επιχειρούν με εκβιασμόν από την Νέαν Τάξιν Πραγμάτων να συμμετέχουν όλες και να υπογράψουν τας αντορθοδόξους και αιρετικάς αποφάσεις, δια να απομονώσουν με διωγμόν όσους πιστούς Ορθοδόξους αντιταχθούν εις την λεγόμενην ''ΜΣ της Ο''. 


Εκ προοιμίου αποκλείει ο Βαρθολομαίος την κατά συνείδησιν διεξαγωγήν της Συνόδου αυτής. Δι' αυτό υπήρξε από ετών προετοιμασία αυτής εκβιαστικώς δια να μην υπάρξουν αντιρρήσεις εις αυτήν. Μάλιστα ο πατριάρχης Ρωσίας έχει δηλώσει προ ολίγων ετών, ότι οι αποφάσεις πρέπει να είναι ομόφωνοι. Εάν υπάρχει αντίρρησις το θέμα αναβάλλεται εις ετέραν συνοδικήν διάσκεψιν, έως ότου συνφωνήσουν όλοι, και ότι δεν θα επιλυθούν όλα τα θέματα σε μια Σύνοδον, αλλά θα χρειασθούν περισσότεραι. Εν προκειμένω ο Βαρθολομαίος θέλει όσο το δυνατόν τα καίρια θέματα που αφορούν εις την Ορθόδοξον Πίστιν να επιλυθούν άμεσα χωρίς χρονοτριβήν. Δια ταύτα εδήλωσεν ''Επιθυμούμεν να δηλώσωμεν ευθέως ότι η καθ' ημάς αγιωτάτη Εκκλησία και ημείς προσωπικώς αδυνατούμεν να εννοήσωμεν και αποδεχθώμεν την πραγματοποίησιν μιας Συνόδου, η οποία θα τελεί υπό την δαμόκλειον σπάθην της διαλύσεως αυτής, εάν μια ή περισσότεραι Εκκλησίαι απεφάσιζον να αποχωρήσουν εξ αυτής. 


Μια τοιαύτη Σύνοδος τελούσα υπό την απειλήν της διαλύσεως, είναι προτιμότερον να μη γίνει ποτέ...''. (Δήλωσις πατριάρχου Βαρθολομαίου κατά την Σύναξιν των Προκαθημένων εις Ελβετίαν της 19ην Ιανουαρίου 2016). (''ΕΠΙΚΑΙΡΑ'' 28-1-2016, σελ. 61). Ο Βαρθολομαίος είχε εισηγηθεί αι αποφάσεις να λαμβάνονται κατά πλειοψηφίαν και να είναι υποχρεωτικοί. Προ του εκβιασμού είναι δυνατόν να αποχωρήσουν από την Σύνοδον ένας ή και δυο προκαθήμενοι''. Εις την Σύνοδον της Γενεύης δεν παρέστησαν ο πατριάρχης Αντιοχείας λόγω της διενέξεως και διακοπής κοινωνίας με τον πατριάρχην Ιεροσολύμων και ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος, ο οποίος κατήγγειλε τον Βαρθολομαίον ''ΩΣ ΥΠΟΝΟΜΕΥΤΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ''. (''Ελεύθερη Ώρα'' 5-2-2016). Η Σύνοδος αυτή συνεφώνησαν να συγκληθεί εις την Κρήτην από 16-27 Ιουνίου 2016. (''Ελεύθερος Τύπος'' 28-1-2016, σελ. 17). 


Κατά την διάρκειαν της Συνάξεως εις την Γενεύην αποφασίστηκε επίσης να ιδρυθεί γραμματεία που θα αναλάβει και την οργάνωσιν σχετικής με την συμμετοχήν ετεροδόξων εις την Σύνοδον. Σημειωτέον ότι η συμμετοχή των Ορθοδόξων Εκκλησιών θα είναι καθολική''. (Αυτόθι). Προς χάριν των ετεροδόξων γίνεται η Σύνοδος και να μη συμμετέχουν; Εκάστη αυτοκέφαλος Εκκλησία θα έχει μόνον μια ψήφον. Θα λαμβάνουν τον λόγον Επίσκοποι κάθε Εκκλησίας χωρίς ψήφον!!! 

Η ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ

1). Ορθόδοξος Διασπορά: Θα φροντίσουν να υπαχθεί εις το Πατριαρχείον της Κωνσταντινουπόλεως, ή σεινουπόλεως Ιεράρχης.


2). Ο τρόπος με τον οποίον δίδεται το Αυτοκέφαλον μιας Εκκλησίας. Θα φροντίσουν οι του Φαναρίου να ακυρώσουν το Αυτοκέφαλον της Εκκλησίας της Ελλάδος, με αναγνώρισιν αυτού πλην των 36 μητροπόλεων! 


3). Ο τρόπος χορήγησης αυτονομίας εις μιαν Εκκλησίαν, όπως το παράδειγμα της Εκκλησίας της Φιλανδίας που υπάγεται εις το Οικουμενικόν Πατριαρχείον, Εκκλησία Κρήτης κ.λπ. θα φροντίσει ο Βαρθολομαίος να κηρύξει αυτόνομες εκκλησίες τα Δωδεκάννησα και 36 μητροπόλεις της Ελλάδος!!! Ως υπονομευτής αυτής κατά την δήλωσιν του Αθηνών Ιερωνύμου! 


4). Τα Δίπτυχα. Ζητεί η Εκκλησία της Κύπρου ως αρχαιοτέρα Αυτοκέφαλος να μνημονεύεται ο Κύπρου προ ή μετά των πατριάρχην Ρωσίας! 


5). Κοινό ημερολόγιον και Πασχάλιον σύμφωνον με το παπικόν τοιούτον. Εάν δεν το κατορθώσουν θα αφήσουν κάθε Εκκλησία να ακολουθήσει αναλόγως, εάν δεν υπάρχουν αντιδράσεις. Το Πατριαρχείον Κωνσταντινουπόλεως και η Ελληνική Διασπορά το Παπικόν Πασχάλιον!!! 


6). Άρσις κωλυμάτων γάμου. Θα επιτραπεί να γίνεται Οροδόξων μεταξύ ετεροδόξων και αλλοδόξων. Συμμετοχή Ορθοδόξου Ιερέως με Ραββίνον, Μουφτήν, Βουδιστήν, Ειδωλολάτρην, Παπικόν, Προτεστάντην, Μονοφυσίτην κ.λπ. 


7). Νηστεία. Θα αλλάξουν οι κανόνες της νηστείας Τετάρτης, Παρασκευής και Τεσσαρακοστών, σύμφωνα με τους παπικούς, μουσουλμάνους και Εβραίους!!! 


8). Σχέσεις των Ορθοδόξων Εκκλησιών προς τον υπόλοιπον Χριστιανικόν κόσμον. Συμπροσευχή, συλειτουργία, κοινές λιτανείες, τέλεσις ομού μυστηρίων, μετάδοσις Θ. Κοινωνίας εις ετεροδόξους, όπως έπραξε ο Βαρθολομαίος εις την Ραβέννα, ο Μητροπολίτης Νικόδημος της Ρωσίας το 1969 εις Ρώμην. 


9). Ορθοδοξία και Οικουμενιστική κίνησις. Συνεργασία, συμπροσευχή, συμμετοχή εις τα μυστήρια, ανάδοχοι Χριστιανών εις το Βάπτισμα ακόμη και Εβραίων και μουσουλμάνων. Όπως έπραξε ο πατριάρχης Βαρθολομαίος, ο οποίος εβάπτισε νήπιον με ανάδοχον ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΑ. 


10). Η συμβολή των κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών στην επικράτησιν των Χριστιανικών ιδεωδών της ειρήνης, ελευθερίας, αδελφοσύνης και αγάπης, μεταξύ των λαών και άρσις των φυλετικών και άλλων διακρίσεων (=ομοφυλοφίλων)!!! (Βλ. ''Βραδυνή της Κυριακής'' 30-1-2016, σελ. 34). Το τελευταίον θέμα (10) είναι αντίγραφον από τας διακηρύξεις των μασόνων! Δείγμα ότι η Σύνοδος αυτή κατευθύνεται υπό της Εβραιομασονίας!!! 



Τα ιδεώδη των Ορθοδόξων Χριστιανών διαχρονικώς είναι πρωτίστως η Ορθόδοξος Πίστις,

 η οποία δι' αγώνων έφθασε ακαινοτόμητος μέχρι των ημερών μας, που σήμερα την απεμπολείτε 

''άγιοι'' προκαθήμενοι. 

Η επικράτησις της ηθικής του Ευαγγελίου, οι Ιεροί Κανόνες και η διδασκαλία της 

Αγίας Γραφής και Ιεράς Παραδόσεως, την οποίαν καταργείτε και θέλετε να μας κηρύξετε 

''ΝΕΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ'' υπό την σκιάν του αναμενόμενου τελικού αντιχρίστου. 

Η Θεολογική σας γνώσις θα συμβάλλει κατά τον Ιερομάρτυρα Κοσμάν Φλαμιάτον 

εις την κατάργησιν τηξς Ορθοδοξίας δι' Οικουμενικής (εν προκειμένω ''Μεγάλης Συνόδου της ''Ορθοδοξίας''!!! 

Ο Κύριος να μας ενισχύση να μείνωμεν πιστοί εις τον Ιησούν Χριστόν και την Εκκλησίαν του έως Θανάτου. 

ΑΜΗΝ.


Εκ του ορθοδόξου περιοδικού της Ιεράς Μονής Εσφιγμένου 
''ΑΓΙΟΣ ΑΓΑΘΑΓΓΕΛΟΣ ΕΣΦΙΓΜΕΝΙΤΗΣ''
 τεύχος 273, Ιανουάριος - Φεβρουάριος 2016, σελίδες 37 - 38
Εισαγωγή στο διαδίκτυο, τίτλος και επιμέλεια κειμένου ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ
 Ο πρωτότυπος τίτλος του άρθρου: 
''ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΛΕΓΟΜΕΝΗΣ ''ΜΕΓΑΛΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ'' ΚΑΙ Η ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΑΥΤΗΣ''
Η φωτογραφία της ανάρτησης ανήκει στην Σελίδα του F.B. Ιερά Μονή Εσφιγμένου


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF